Wiele współczesnych samochodów bardzo wyraźnie nawiązuje do poprzednich udanych modeli. Firmy zajmujące się sprzedażą i produkcją samochodów na całym świecie przyjmują tutaj dwie różne ścieżki postępowania. Pierwsza z nich zakłada tworzenie podobnych rozwiązań i wypuszczanie ich na rynek pod nową nazwą. W ten sposób nie potrzeba wielkich nakładów finansowych, aby szybko i skutecznie zaprezentować rynkom nieco odświeżony i ciekawy model samochodu. Inne firmy szanujące swoją renomę dużo mocniej starają się jednak nie sprzedawać tego samego wnętrza w nieco nowszym nadwoziu, ale skutecznie odświeżać cały model. Jeśli więc Toyota wydała drugą serię najpopularniejszego swojego modelu Yaris, klienci marki mogli być pewni, że nie kupują jedynie cyferki 2 przy nazwie modelu, ale całkowicie nowe wnętrze, inny i bardziej ekonomiczny silnik a także nową jakość materiałów w środku. Wszystko to sprawia, że nowe pokolenia klientów Toyoty wychowują się w przekonaniu, że marce tej można zaufać gdy przychodzi do wymiany samochodu na nowszy.

www.auto-poradnik.pl